Vrijwilligers en Start Lotenverkoop
Toernooivoorzitters René van der Laan en Rolf Tuinman voelen dat het begint te kriebelen. René: “We hebben de frequentie van vergaderen opgevoerd naar één keer per veertien dagen. Alles loopt op rolletjes al zijn er nog wel wat punten van aandacht. Zo hebben we de bezetting van de vrijwilligers nog niet helemaal rond. (aanmelden daarvoor kan bij Luc Thijssen: [email protected]). Daarnaast gaan we vanaf dit weekend van start met de lotenverkoop. Ook dat is een belangrijk onderdeel voor het slagen van het toernooi. Het zorgt net voor de extra’s. Overigens is het een misverstand om te denken dat de opbrengst van de lotenverkoop uitsluitend ten goede komt van het paastoernooi komt. De opbrengsten van het paastoernooi komen weer ten goede van het jeugdplan van de vereniging. Indirect steunt de lotenverkoop dus de hele vereniging.”
Gastgezinnen
Ook de gastgezinnen hebben op dit moment de volle aandacht van de commissie. Rolf: “Dit weekend gaan we flyers uitdelen. Op dit moment hebben we zo’n 150 kinderen ondergebracht, maar daar moeten nog minstens honderd kinderen, dus vijftig gezinnen, bij. De gastgezinnen en bijkomende gastvrijheid staan bijzonder goed aangeschreven bij de bezoekende clubs. Zo zijn er binnen- en buitenlandse clubs met het nadrukkelijk verzoek om voor hun spelers plekken te regelen in de gastgezinnen, omdat de begeleiding dat belangrijk vindt voor de ontwikkeling van de spelers. Daarnaast horen we ook vaak, met name van de buitenlandse clubs, dat de spelers het superinteressant vinden om bij een Nederlands gezin te slapen en dat de gastgezinnen voor een speciale, gemoedelijke sfeer zorgen. Voor de buitenlandse voetballers is het natuurlijk ook leuk dat de gastouders langs het veld staan om te zien hoe ‘hun’ gastkinderen presteren.” Aanmelden kan via [email protected]
Scheidsrechters
Een vierde punt van aandacht zijn de grens- en scheidsrechters. Robert Jan Nitert neemt dit deel van de organisatie voor z’n rekening. Robert Jan: “Voor wat betreft de scheidsrechters hebben we voldoende aanmeldingen, maar bij de grensrechters kunnen we nog wel wat vrijwilligers gebruiken. We hebben daarvoor het liefst mensen vanuit onze eigen vereniging die al wat ervaring hebben met het vlaggen. Zij kunnen zich bij mij aanmelden. Het mooiste is uiteraard de aanmelding voor twee dagen, maar met één toernooidag zijn we ook al heel erg blij.” (aanmelden kan bij Robert Jan: tel. 06 – 371 98 223 of [email protected])
De commissie
De commissie bestaat uit: René van der Laan (voorzitter en penningmeester) , Rolf Tuinman (voorzitter, teambezetting), Robert Jan Nitert (scheidsrechters), Ben Overmars (sponsoring), Gerrit Tenkink (PR, media, drukwerk) , Margriet Westera (gastgezinnen), Luc Thijssen (vrijwilligers), Gerrit de Nijs (veiligheid/ehbo/logistiek), Lorenzo Koeriroeme (teambezetting en communicatie teams), Jeanette van de Wetering (accommodaties), Wendy Norman (gastgezinnen), Berry Visscher (gastgezinnen), Dorien Regtering (gastgezinnen), Lilian Buis (verloting), Edwin van Schoonhoven (opening, materialen) en Jan Riphagen (kantine, catering), Henk van Boven (kantine, catering) en Mike Norman (sponsoring).
De commissie in vergadering bijeen.